Vėl tos antraštės..

Nežinau, kaip jums, bet aš negaliu ramiai nepraeiti pro buką antraštę. Ne, aš nepuolu į komentarus, ir nepradedu aiškinti, kokia yra supuvusi mūsų žiniasklaida. Aš net straipsnio neskaitau, nes to nereikia. Užtenka apversti mintį aukštyn kojomis, ir jau galima nuo kažko atsispirti. Užtat aš darau print skrynus. 


Aišku, tai ne antraštė, bet reklama, kur manipuliuojama vartotoju (jei nežinojote, informacija irgi yra prekė, taip kad visa žiniasklaida bando prišerti jus fastfūdu, kaip antai dabar ant bangos Pikul ir Jasaičio istorija - nežinotumėt, kas ten darosi, ir pofik būtų). Šiaip reklamų su seksualine potekste yra pats pigiausias ir banaliausias reklaminis triukas, kokį tik galima sugalvot. Tai reiškia, jog žmonės visiškai neturi fantazijos, kaip pritraukti dėmesį. Apskritai visa šio produkto reklamų serija yra kažkoks nesusipratimas. Toks jausmas, kad jas ruošė priešpaskutinio kurso studentas paskutinę naktį, nes nu gal pati idėja ir nebloga, bet va realizacija šlubuoja rimtai. Jei kitos reklamos (slenka ne vien Gedimino kalnas - iliustracija - ant plikio galvos Gedo kalnas - tai gal geriau būtų tiesiogiai pateikti - ale nuo aukštų kainų plaukai slenka kaip Gedimino kalnas. Nes nu slenkančios kainos.. nežinau.. skamba kaip nesusipratimas. Nevykęs blendingas čia; kita reklama apie kosmines sviesto kainas - iliustracija - lyg mėnulis, kosmonautas ir sviesto gabalas) bent turi nu kažkokį ryšį su iliustracija, tai ši akrame badymosi nieko neturi. Bet ir kalba ne apie akis eina. Panaudoti skaudžias aktualijas reklamoje yra itin veiksmingas triukas, bet padaryti tai taip nemokšiškai.. atimčiau premiją iš to žmogaus, kas jas kūrė :D O dėl šios reklamos, jei jie negaus kokio papeikimo iš lygiųjų teisių, tai būsiu labai nustebusi :D


Va.. tokių antraščių mano širdis labai pasiilgo. Ši antraštė mano sielai tarsi netikėtas lietus dykumoje, išsiilgusioje drėgmės nuo alinančios kaitros :D Štai čia panaudotas labai mandras triukas, kuris vadinamas intertekstualumu. Apie šitą burtažodį rašiau baigiamąjį darbą, tad visai neblogai suprantu jo paskirtį ir reikšmę. Tiesa, magistre man viena dėstytoja pareiškė, jog jokio intertekstualumo apskritai nėra.. tai va, nežinau. Dar nepajutau šia tema tokio nušvitimo, tad kol kas tikiu, jog jis yra. O intertekstualumas yra tai, kai žinoma frazė, žodis, veikėjas yra įtraukiamas į naują tekstą. Jis ypatingai papuošia antraštes, nes sugebėti taip taikliai panaudoti jau žinomą tekstą ir susieti jį su tam tikromis aktualijomis nėra taip paprasta. Nes vienas dalykas - sugebėti suderinti stilius, kitas dalykas - iškraipyti originalų tekstą ir vis tik išlaikyti jį atpažįstamą. Na, pvz. pirkti ar nepirkt? (Vertimas bukiems - būti ar nebūti?). Kalbant apie šią antraštę, nežinau, kaip jūs, bet aš mintyse girdžiu šią frazę su tokiu sulėtintu tempu, savotišku pasibjaurėjimu ir gailesčiu, kokį teko girdėti per literatūros pamokas. Jei neklystu, čia Biliūno tekstas panaudotas. Apskritai intertekstualumas yra vertas atskiros temos, tad apie šitą antraštę ir pabaigsiu.

Coolest monkey in the jungle

Čia irgi reklama. Kaip manote, ar tinkamai sumąstė H&M? Ar nekvepia jums čia rasizmu? Iš tikrųjų tokie dalykai kaip rasizmas ne šiaip sau slidus reikalas. Ir net su rasizmu neturintiems nieko bendro žmonėms visokios nuomonių iliuzijos pakiša koją. Jei nematyčiau šios antraštės, o tiesiog netyčia pati būčiau pamačius šią reklamą - vaiką su šiuo užrašu, nemanau, kad man į galvą ateitų mintis apie rasizmą. Bet žmogaus pirmoji reakcija į naują informaciją yra jos priėmimas, toliau - suvirškinimas, ir tik tada vertinimas. Dažnai žmonės praleidžia antrą stadiją, ir perima tą vertinimą, kokį pateikia informacijos šaltinis. Tad ir aš tai akimirkai pagalvojau - hm.. nugi čia rimtai rasizmas.. bet pakontempliavus dar kelias akimirkas iš serijos - o kas jeigu tokį džemperį uždėtume baltaodžiui? azijiečiui? Nieko nebūtų. Taigi.. jei normalu mažą baltaodį vadinti beždžioniuku, kodėl tai yra blogai kalbant apie juodaodį? Rasizmas prasideda tada, kai į "beždžionę" jūs įdedate idėjas, kurios yra rasistinės. Jei juodaodis berniukas vadinamas beždžione tik dėl to, jog visi vaikai yra beždžionės ir visokie kitokie padarai - kiškučiai, katinukai, parazitai, tarakonai ir t.t., tai nėra rasizmas. Manau, H&M šiuo klausimu yra net labai pažangūs kovojant su rasizmu.


Pastaruoju metu didelį dėmesį skiriu klausimų poveikio analizei. Kažkada seniai seniai, kai buvau jauna ir kvaila, dalyvavau kiekvienoje diskusijoje, kurioje tik galėjau. Tuo metu dar bandžiau įrodyt savo tiesas, bet paskui išmokau būti protinga. Ir iki šiol, matydama buką diskusiją, tik nepritariamai pakeliu antakį ir skrolinu toliau. Dabar aš irgi mielai įsiveliu į diskusijas, bet jau tokiame aukštesniame lygmenyje, kur mano oponentai bent jau sugeba civilizuotai diskutuoti. Tačiau ir mano diskutavimo maniera pasikeitė. Anksčiau aš porindavau savo tiesas, liedavau argumentus, o dabar aš to nebedarau. Aš uždavinėju klausimus. Į savo klausimus aš sulaukdavau labai įvairios reakcijos, dažniausiai tokios pat aršios, kaip kad jei kažką teigčiau. Ties čia išsirutuliojo mano teorija (gal aš dviratį išradinėju, greičiausiai taip ir bus), jog klausimai žmones veikia dar baisiau nei teiginiai. Ties šiuo klausimu aš dar grįšiu ne viename savo įraše. Bet faktas tas, kad jei pašnekovas kažką teigia, jis kalba iš savo varpinės. Kai pašnekovas klausinėja oponentą, tai prilyginama puolimui, vertimui oponentą teisintis dėl to, ką jis mano.
Labai dažnai mano kamantinėjimas supainiojamas su puolimu. Štai praeitame stalo žaidimų vakare buvo iškelta diskusija. Aš nieko neteigiau, tik uždavinėjau klausimus, modeliavau situacijas, tačiau tai nereiškia, jog aš jau turėjau paruoštą atsakymą. Mano klausimų vertė buvo lygiavertė, jei sėdint ofise svarstytume - o kas, jei lauke lietus? O kas, jei snigs ir didelis vėjas? Man, sėdint ofise, nuo atsakymo nei šilta nei šalta. Bet oponentui atrodė, kad aš kažką bandau teigti. O juk aš tik provokavau :D
Taigi.. jei norite išvesti oponentą iš kantrybės, iš vėžių ir pan., kvestionuokite jo vertybes. Kodėl tai veikia? Todėl, jog dažniausiai žmonės tik būna įsitikinę savo tiesomis, bet iš tikrųjų niekada daug apie jas nėra mąstę. Tos tiesos įprastai yra įpirštos kitų, tad žmonės neturi realaus pagrindo manyti taip, kaip jie mano. Neturėdami argumentų jie jaučiasi nesaugūs ir nereikšmingi, nes jų pasaulis griūva. Jūs griaunate jų pasaulį, nes verčiate juos mąstyti apie dalykus, kuriais jie tiesiog tikėjo nesusimąstydami, ir štai paaiškėja, kad galbūt jie tikėjo visai ne tuo, kuo derėtų.
Mane amžinai erzina Kas vyksta Kaune. Jie amžinai uždavinėja tokius bukus klausimus, kaip antai antraštė virš šio teksto. Jei nematote, ką KVK padarė, išversiu. Jie provokuoja. Nu akivaizdu, kad ne kelininkai kalti, jog prisnigo. Šis absurdiškas pasakymas provokuoja žmones pasipiktinimui. Antrame klausime kalbama apie vairuotojus. Kiekvienas vairuotojas tai priims asmeniškai ir labai pasipiktins, nes kvestionuojamas jo sugebėjimas vairuoti. Jei jau taip tiesiai šviesiai - šis klausimas reiškia - vairuotojau, negi tu toks asilas, kad nemoki važiuoti iškirtus sniegui? Atkreipkit dėmesį. Klausimas kabo vos aštuonias minutes, o jau beveik trisdešimt komentarų. Ką tai rodo? Jog KVK taktika veikia :D

Komentarai

  1. - Stai jusu juoda kava su tamsiu keksiuku... - jaunas padavejas sutriko pazvelges i rimta tamsaus gymio teisejos veida. - Oi... Tik... nepagalvokite, kad tai rasizmas ...
    - O man net nekiltu itarimas, jei nebutum apie tai prakalbes... - atreze teiseja.

    Pabandziau atkurti man istrigusi momenta is Jodi Picoult romano "Salemo raganos" :D

    Kaip uknisa zmones, kurie pradeda ar uzbaigia pokalbi taip: "Tu tik nesupyk". :D Po tokios frazes jau nesvarbu kas zmogus pasakys - as jau supykes. :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Jo, jo, čia kaip ta frazė - I'm not racist but.. arba i don't want to sound racist but :D

      Panaikinti

Rašyti komentarą

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Cinamon kinas vs. Forum Cinemas

Japoniški kryžiažodžiai

Viaplay - oro pardavimas