Dalykai, kurie yra normalūs, kai bandai mest svorį

Kaip visada, fb užtikau įdomią grupę, kur žmonės dalinasi savo mintimis. O žmonės ten renkasi patys įvairiausi – norintys numesti svorį, susitvarkyti sveikatą, šiaip gerai maitintis, pademonstruoti savo pranašumą prieš kitus ar dar dėl kokių kitų priežasčių. Iš tikrųjų likau labai nustebusi, kai man visiškai nepažįstami žmonės susidūrė su tomis pačiomis problemomis kaip ir aš, o įsivėlusi į tam tikras diskusijas nusprendžiau, kad visai galima įdomesnėmis mintimis (o gal tiksliau baimėmis) pasidalinti čia. Gal kam nors tai padės nenuleisti rankų tikslo siekimo kelyje, o gal kam nors padės pagaliau imtis daryti tai, kam taip ir nepasiryžo.
Jei niekada nesportavote (kūno kultūra nesiskaito :D), tai pirmosios treniruotės Jums atrodys it tikras kosmosas. Jūs taip pavargstat, gal net skauda raumenis, kad jau būtinai po pirmos treniruotės turite būti numetę kilogramą mažiausiai. Ir po kelių tokių alinančių treniruočių nepamatę ir nepajautę rezultato jūs greičiausiai metate šį vargą argumentuodami sau, jog jums vis tiek nepavyks, arba kad nėra dabartinė padėtis tokia baisi, kad reikėtų šitaip vargt.
Taigi pradedant sportuoti visada reikia atsiminti, jog norimas rezultatas yra tik kažkada priimto sprendimo rezultatas. Ir po pirmų treniruočių kilogramai niekur neišgaruos, tačiau tai nereiškia, kad jūsų organizmas nesikeičia. Apsišarvuokite kantrybe ir išmokite mėgautis procesu nelaukdami rezultato.
Pirmiausia jus palieka ne kilogramai, o apimtys, tad motyvacijos palaikymui rekomenduoju prieš metant svorį pamatuoti ne tik svorį, bet ir savo apimtis, nes būtent sumažėjusios apimtys padės Jums palaikyti motyvaciją (svoris liks toks pats, bet jūs tikrai įlįsit į savo senus mylimus džinsus :D) ir nemesti sporto vien dėl to, kad nepaisant viso vargo svoris lieka toks pats. Taigi.. metant svorį nenumesti svorio pradžioje yra normalu :D O sumažėjusios apimtys jau signalizuoja apie trokštamus pokyčius.
Kitas momentas, kuris gąsdina – mityba. Nesportiškiems žmonėms prisiversti sportuoti tikrai nėra paprasta, tačiau tam pasiryžę jie taip pat ir turi prisižiūrėt, kuo ir kaip maitinasi. Tai nereiškia, jog teks atsisakyti skaniausių dalykų ir tapti žolėdžiais. Ir net jei pradėjote valgyti saikingai, kiekvienas riebesnis ar papildomas kąsnis gali įvaryti neviltį, nes gali atrodyti, jog nesvarbu, kaip aktyviai jūs bejudėtumėte, kiekvienas nesveiko maisto kąsnis sugrąžins į vietą tai, ko jau atsikratėte, ar net blogiau – dar labiau išsipūsit nei buvote prieš tai. Šito bijoti yra normalu, nes nu tikrai nesinori sušikti intensyvių treniruočių savaitės su pora cepelinu :D
Tam, kad atsikratytumėte šios baimės, reikia blaiviai įvertinti situaciją. Ar tie cepelinai jums yra kasdienis reikalas ar tiesiog pasitaikiusi proga. Nes jei šiaip jūs jau susitvarkėte reikalus su mityba, valgote tik tiek, kiek realiai reikia, o ne tiek, kiek telpa, valgote daugiau daržovių ir vaisių, geriate daug vandens, tai tikrai neverta baimintis dėl kokios picos ar cepelinų :D nes jūs jau padedate savo organizmui greičiau susidoroti su maistu, plius gautą energiją panaudojate sportuodami, o ne ją kaupdami. Taip kad nekankinkit savęs keliais nekaltais piktnaudžiavimais, o mėgaukitės jais :D
Baisiausias dalykas šiame etape (t. y. pradžioje) yra ėjimas kraštutinumų link – kasdienis organizmo alinimas sunkiomis ir ilgai trunkančiomis treniruotėmis ir suvartojamo maisto sumažinimas iki minimumo. Šitaip jūs ilgai netversit, porą dienų, gal savaitę, bet galiausiai mesit, nes nejausit apskritai jokios meilės gyvenimui, o tik silpnumą ir nuolatinį nuovargį (kažkada buvau susilažinusi dėl dviejų vegetarizmo savaičių, tai puikiai pamenu, kaip man tikrai tuo metu buvo liūdna :D). Plius, šitaip alinant organizmą jūs galite sulaukti atvirkštinio rezultato. Dažniausiai žmonės, mesdami svorį, būtent taip ir daro, vargina save, kol sulaukia reikiamo skaičiaus ant svarstyklių, o tada jau vėl grįžta prie senosios mitybos ir pasyvaus gyvenimo būdo. Tad nieko nuostabaus, kad visas rezultatas nueina perniek. Dar kartą – apsišarvuokite kantrybe ir mėgaukitės procesu.
Realiai metant svorį jūs ne tik atsikratote papildomų kilogramų, bet ir senųjų įpročių. Tai darydami formuojate naujus įpročius, kurie padės Jums ne tik pasiekti norimo rezultato, bet be jokio vargo jį ir palaikyti. Su laiku treniruotis tampa vis paprasčiau (nors kaip vienas apps’as sako: it’s not getting easier, it’s you’re getting better). Jūsų pasiekti sportiniai rezultatai jus labiau motyvuos už rezultatus su svorio metimu. Kadangi jūs pajusite daug daugiau nei tik atsikratę keliais kilogramais – atsikratysite sumedėjimo jausmo, tapsite žvalūs ir veiklūs. O ką jau kalbėti apie ištvermę. Ir tas jausmas jums taip patiks, kad iš esmės tikiu, jog neturėtumėte mesti sporto net ir pasiekę norimo rezultato. O kad pajaustumėte šį dalyką, Jums tereikia atrasti savo sporto šaką, kuri suteiktų Jums malonumą.
Ok. Sulaukėm to momento, kai svoris pradėjo kristi, bet vis tiek kažkas negerai. Apimtys sumažėjo, kilogramai irgi dingo, bet kūnas vis tiek neatrodo patraukliai. Kodėl taip yra? Kažkur skaičiau, kad pas merginas svorio metimas nesibaigia tol, kol pilvas netampa plokščias :D Na, jei esate linkę į tukimą, tai vien tik mitybos dėka šios problemos neišspręsit. Bet kalbant bendrai, jei jūsų treniruotės susideda iš kelių elementų, tai greičiausiai bus taip, kad dalis kūno bus patempta ir sumažėjusiomis apimtimis, o likusi dalis tokia apdribus. Tai nėra papildomų kilogramų problema, o odos. Sportuojant jūs deginat viso kūno riebalus, tačiau atlikdami tik kelis pratimus, jūs treniruojate tik ribotą dalį savo kūno raumenų ir odos. Štai kodėl svarbu pasirinkti tam tikrą pratimų kompleksą, kad treniruojama būtų ne tik apatinė kūno dalis, bet ir viršutinė (ar atvirkščiai). Šios pastraipos esmė yra paprasta - mindami dviratį ar bėgiodami six pack’o tikrai neturėsit :D Reikia treniruoti kiekvieną raumenų grupę.

Tai, apie ką čia rašau, galima sakyti, patyriau savo kailiu. O taip pat rėmiausi ir savo pažįstamų žmonių bei fb grupių narių patirtimi. Esmė tame, kad visi blogi rezultatai pas visus yra vienodi, o gerų sulaukiame kiekvienas skirtingai :D tiesa, reikėtų paminėti, jog kalba eina apie ilgalaikį svorio metimo procesą. T.y. kai nusprendžiau, kad reikia keisti gyvenimą iš pagrindų, aš nebuvau užsibrėžusi tikslo pasiekti kažkokį skaičių per mėnesį ar du. Sakyčiau, pas mane gavosi atvirkščiai. Aš visada norėjau judėti daugiau ir normaliai maitintis, ir man pavyko išsiugdyti šiuos naujus įpročius, kurių sulauktas papildomas bonusas dar ir prarasti kilogramai :D

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Cinamon kinas vs. Forum Cinemas

Japoniški kryžiažodžiai

Viaplay - oro pardavimas